Reglaj far

Se plaseaza motoru pe o suprafata plata de pamant, lunga de 7,5 metrii, care are in capatu ei un zid(perete/usa de garaj) perpedicular pe sol.  Apoi, cu o ruleta/fir de plumb masoara distanta din centrul farului (in cele mai multe cazuri corespondent cu socketul becului) pana la pamant – motorul trebuie sa stea drept pe pamant, adica nu pe cricu lateral sau ala central. Dupa ce aveti valoarea masurata, mergeti la perete/zid si marcati dimensiunea masurata pe perete. apoi trasati o paralela cu solul prin punctul masurat. dupa ce ati trasat linia, masurati si trasati pe perete/zid inca o linie, la 5 centimetrii sub prima linie trasata. Mergeti inapoi la motor, urcati-va pe el si porniti faza scurta. Partea cea mai de sus a fazei scurte trebuie sa cada pe linia de jos. In cazul becurilor cu filament electromagnetic (ambele faze pe acelasi bec) odata cu aprinderea fazei lungi aceasta trebuie, odata aprinsa, sa pice pe linia de sus (de data asta, centrul maxim lumina si nu partea de sus). In cazul motoarelor cu becuri separate pentru faze trebuie miscat de surubu de reglaj pana cand lumina (centrul fascuculului si nu partea de sus) pica pe cea de-a 2 linie.

Cam asta ar fi o metoda de reglare a farului.

Leave a comment